مقالات

تفاوت بین کاشی و سرامیک

تفاوت بین کاشی و سرامیک

 

درواقع کاشی از اجزایی تشکیل شده که با آنها آشنا می شویم .

  •  سفال : که همان جزء اصلی کاشی است و در اصطلاح به این قسمت استخوان بندی کاشی نیز گفته می شد .
  • لعاب کاشی : که لایه بیرونی کاشی محسوب میشود و حالت براق دارد . و  درواقع آنچیزی است که شما در ظاهر یک کاشی مشاهده می کنید .

سرامیک نیز به مواد غیر معدنی گفته می شود . منظور از مواد غیر معدنی همان مواد غیر آلی میباشد .

از نظر ساختار شیمیایی ، سرامیک از مخلوط خاک رس (سبب انعطاف و نرمی ‌و تشکیل ذرات بلوری سرامیک) با ماسه (موجب کاهش قابلیت چین خوردگی) و فلدسپار (موجب کاهش دمای پخت و موثر بودن در تشکیل توده شیشه‌اى و چسباننده ذرات بلوری) در دمای بسیار بالا تولید می گردد و توسط توده شیشه مانندی انسجام پیدا می‌کند و سخت و غیر قابل حل در حلال‌ها می‌شود و تقریبا گداز ناپذیر می‌ گردد .سرامیک درواقع مشخصه های زیر را دارد :

  • مقاومت بالا در مقابل حرارت
  • مقاومت در مقابل نفوذ آب
  • مقاومت در برابر جریان الکتریسیته
  • سخت و غیر قابل حل در حلال‌ها

 کاشی در واقع وزن پرس کمتر و ظرافت بیشتری دارد اما سرامیک به دلیل پرس سنگین‌تر ، مستحکم تر است و تفاوت اصلی کاشی و سرامیک در استحکام و دوام آنها است .

کاشی در برابر فشار، سرما و گرما و رطوبت مقاومت بسیار کمی دارد و جذب آب آن بالاست در حالیکه سرامیک مقاومت بالایی در برابر فشار ، سرما و گرما و همچنین رطوبت دارد .جذب آب سرامیک پایین است و در انواع پرسلان آن ، این جذب آب به صفر میرسد .

تفاوت ظاهری کاشی و سرامیک

گِل سرامیک عموما به جهت پخت بیشتر پررنگ‌تر است و همچنین ضخامت سرامیک‌ها نسبت به کاشی ها بیشتر میباشد . معمولا کاشی ها در ابعاد ۱۰×۱۰ الی ۴۰×۴۰  و ضخامت ۶ الی ۱۰ میلیمتر برای نصب بر روی دیوارها استفاده می گردند . برای مثال نمونه های کاشی که اکثر ما با آن آشنا هستیم ، در مساجد و ساختمانهای قدیمی با طرح و نقش و نگار سنتی کار شده اند .

 

بهترین کارخانه تولید کاشی و سرامیک در ایران ، راک سرامیک اصفهان rak ceramics است که زیرمجموعه راک سرامیک امارات میباشد و سومین برند تولیدی کاشی در جهان است . تمامی ماشین آلات این کارخانه ، ایتالیایی می باشند و بهترین کیفیت کاشی و سرامیک را تولید می کنند . مهمترین مزیت خرید سرامیک از راک سرامیک ، به روزترین طراحی ها و کیفیت در حد استانداردهای جهانی با قیمت هم تراز کارخانجات ایرانی می باشد .

مسترسرام بزرگترین و قویترین نمایندگی راک سرامیک ، در شوروم وسیع خود ، پذیرا و پاسخگوی شما مشتریان عزیز می باشد . این مجموعه آمادگی خود را جهت همکاری با پروژه های بزرگ ساختمانی در سراسر کشور با بالاترین درصد تخفیف ، اعلام می دارد . جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب مسترسرام تماس حاصل نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 16 =