مقالات

درجه بندی کاشی و سرامیک

[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text hidden_markup=”” ecome_custom_id=”ecome_custom_6119f0e1dd474″]

 درجه بندی کاشی و سرامیک

 

برای خیلی از شما در مورد درجه بندی کاشی و سرامیک خریداری شده ، سوالاتی پیش آمده است .

در ابتدا باید درمورد نحوه درجه بندی کاشی و سرامیک اطلاعاتی داشته باشیم . کاشی و سرامیک را بر ۴ اساس درجه بندی می کنند :

  1.  ایراد لعاب
  2.  اختلاف رنگ
  3.  اختلاف ابعاد و زاویه
  4.  تحدب یا تقعر داشتن

 

در واقع هرکدام از این ایراد ها بسته به شدت و ضعفشان ، تعیین کننده درجه کاشی و سرامیک هستند و چون همه مراحل تولید از جمله بدنه و رویه برای کاشی و سرامیکهای درجه ۱تا ۴ یکسان است پس از نظر مقاومت بدنه و لعاب هیچ تفاوتی با هم ندارند و تفاوت اصلی در زیبایی و نظم ظاهری است که ایجاد میکنند .

بنابراین این باور غلطی است که اگر کاشی و سرامیک ساختمانی می ریزد و یا میشکند ، مربوط به درجه بندی کاشی و سرامیکی است که خریداری شده . در واقع اگر این مشکل برای کاشی و سرامیک پیش بیاید ، مربوط به کیفیت تولید کارخانه تولیدی آن میباشد و این مشکل هم در کاشی درجه ۱ و هم در درجه ۴ تولید آن کارخانه ، قابل مشاهده است .

 

اصطلاح گریدبندی در مورد کاشی و سرامیک به چه نحوی است :

موضوعی بنام گرید چندین سال است که در بازار پدید آمده ، برای مثال گرید A یا B  .معنی گرید اینست که واحد تولیدی هنوز نتوانسته استانداردهای لازم را برای درجه بندی محصول خودش دریافت کند و در برخی مواقع درجات پایین ، یعنی ۳ یا ۴ را در یک کارتن بسته بندی میکنند و بنام گرید B به فروش می رسانند .

 

برای اینکه بهترین خرید کاشی و سرامیک را داشته باشید،  چند راهکار وجود دارد :

  • هنگام خرید سعی کنید به دنبال یک برند شناخته شده باشید و یا حداقل از فروشگاه های معتبر خریداری کنید .
  • اگر قصد خرید کاشی با درجات پایین را دارید از فروشنده بخواهید که ایراد های درجات پایین تر رو به شما بگوید و بعد تصمیم گیری کنید .
  • اگر قصد خرید کاشی و سرامیک با کیفیت رو دارید ، بهتر است به دنبال گرید نباشید.
  • از فروشنده بخواهید که حتما درجه و گرید کاشی و سرامیک خریداری شده را در فاکتور قید کند و تمامی کاشی های شما از یک کدسازی و رنگی بارگیری شود .
  • اگر قصد خرید کاشی و سرامیک با لعاب براق را دارید ، بهتر است درجه بالا خریداری کنید و در لعاب مات ، درجه پایین هم خیلی مشکلی ایجاد نمیکند .
  • اگر قیمت درجه ۱ و درجه ۲ ، خیلی تفاوت ندارد ، بهتر است درجه یک بخرید .
  • همیشه کاشی درجه ۱ به معنی کاشی بدون عیب و کاشی درجه ۴ به معنی کاشی پر از عیب نیست و برند واحد تولیدی هم بسیااار مهم است .

پس با توجه به مواردی که مطرح شد ، فروشگاه و برندی که برای کاشی و سرامیک انتخاب می کنید بسیار مهم است .

مسترسرام MRCERAM فروشگاه مرکزی راک سرامیک RAK CERAMICS  در خیابان آیت اله کاشانی با بیش از دو دهه فعالیت ، از جمله معتبرترین فروشگاه های کاشی و سرامیک در تهران است و راک سرامیک نیز یکی از بهترین کارخانجات تولیدی کاشی و سرامیک در اصفهان است که زیر مجموعه راک سرامیک امارات می باشد  و کیفتی در حد جهانی را با قیمت مناسب و خدمات عالی ، ارائه می دهد .

امکان نصب تخصصی کاشی و سرامیک و همچنین  کاشی اسلب  و ارسال کاشی و سرامیک راک به کلیه نقاط کشور و همچنین خرید حضوری  محصولات راک سرامیک در شوروم بزرگ مسترسرام و خرید غیرحضوری ( اینترنتی ) این محصولات ، در سایت مسترسرام MRCERAM  وجود دارد .

مسترسرام مجری تخصصی بازسازی ساختمان نیز هست که از باکیفیت ترین برندها در روند بازسازی استفاده میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب مستر سرام تماس بگیرید .

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”42557″ img_size=”full” ecome_custom_id=”ecome_custom_6119f0e1dd477″][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 1 =