مقالات

شیر پیسوار چیست

[vc_row][vc_column][vc_column_text hidden_markup=”” ecome_custom_id=”ecome_custom_612f3c15c7553″]

شیر پیسوار چیست

 

 

احتمالا به خاطر می آورید که در گذشته ، هرکدام از ساکنین برای کاری همچون نصب ماشین لباسشویی ، مجبور به قطع آب کل ساختمان می شدند ، تا اینکه قطعه‌ای به نام شیر پیسوار برای بهبود این شرایط ، تولید شد . به کمک این شیر ،  هرکسی ضمن اینکه می‌تواند صرفا آب واحد خود را قطع کند ، بلکه می تواند فقط آب همان بخش از خانه که لازم است را قطع نماید.

درواقع شیر پیسوار وسیله‌ای است برای کنترل آب در لوله کشی‌های ساختمانی . این شیر دو دهنه دارد برای ورود و خروج آب و  دسته‌ای که روی آن تعبیه شده است. با کمک آن دسته می‌توان جریان آب را قطع و وصل کرد و همچنین می‌توان فشار آب خروجی از آن لوله را نیز تنظیم کرد.

عملکرد شیر پیسوار برای کنترل جریان آب به این ترتیب است که در خروجی لوله کشی هر قسمت از ساختمان، این شیر نصب شده است تا اگر که نیاز بود آب یک بخش از ساختمان را قطع کنیم، مجبور به بستن آب کل آن ساختمان نباشیم؛ اهمیت این موضوع در زندگی آپارتمانی بسیار زیاد است، چرا که اگر برای هر کار کوچکی مجبور به قطع آب کل ساختمان بودیم، می‌توانست بسیار مشکل ساز گردد و دردسر زیادی برای ساکنین ایجاد نماید.

همانطور که پیش از این ذکر شد، شیر پیسوار یک تنظیم کننده است که بر روی لوله‌های آب سرد و گرم وصل می‌شود تا در صورت نیاز به راحتی بتوانیم آب را در منطقه مورد نظر قطع کنیم.

به عنوان مثال هنگام نصب ماشین لباسشویی، با وجود شیر پیسوار، به جای اینکه آب کل ساختمان را قطع کنیم، به‌راحتی، آب لوله‌ای که قرار است به ماشین لباسشویی وصل کنیم را می‌بندیم.

در جریان باشیم که هر لوله آب سرد و گرم شیر پیسوار جداگانه نیاز دارد، برای مثال روشویی و ظرفشویی که لوله‌های آب سرد و گرم دارند در خروجی هر کدام از آن‌ها یک شیر پیسوار نصب می گردد .
البته کاربرد این شیر به کنترل آب در منازل و ساختمان‌های مسکونی محدود نمی‌شود و برای کنترل لوله‌های گاز، آب و سایر سیالات در صنعت نیز استفاده می‌گردد .

 

 

انواع شیر پیسوار

شیر پیسوار دو نوع دارد، فیلتردار و بدون فیلتر . که تفاوت چندانی باهم ندارند و تنها تفاوت آن‌ها اینست که مدل فیلتردار می‌تواند سنگریزه‌ها و آلودگی‌های درشت موجود در آب را حذف نماید ؛ اما این موضوع ، به معنی تصفیه آب نیست و درصورت زندگی در مناطقی با سختی بالای آب ، نیاز به دستگاه تصفیه آب دارید.
بهتر است که هر سه ماه یکبار ، فیلتر شیر پیسوار فیلتردار را تعویض کنید.

 

 

جنس شیرپیسوار

این شیر در جنس های برنج، چدن، سرب و پلاستیک تولید می شود که بهترین آن‌ها چدن و برنج هستند که هم قیمت مناسب، کارایی و کیفیت آن‌ها خوب است و هم در مواجهه با آب ، زنگ نمی‌زنند. قابل توجه است که شیرهای پیسوار سربی نه‌تنها مقاومت و کیفیت خوبی ندارند، بلکه سرب را بعد از مدتی در آب آزاد می‌کنند و می‌توانند برای سلامتی بسیار خطرناک باشند.

 

 

ویژگی‌های شیر پیسوار 

معمولا روکشی از جنس نیکل و کروم بر روی بدنه شیر پیسوار وجود دارد.
شیر پیسوار قابلیت تحمل فشار زیاد آب و دمای بالا (تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد )  را دارد .
دسته پلاستیکی شیر پیسوار، با توجه به کاربرد آن برای لوله‌های آب گرم یا سرد، در دو رنگ قرمز و آبی می باشد.
از دیگر خصوصیات این شیر می‌توان به عمر طولانی  آن اشاره کرد. با یک بار نصب نیازی به تعویض یا تعمیر آن پیدا نمی‌کنید.

 

 

 

موارد استفاده شیر پیسوار

از این شیر در منازل برای ظرفشویی، روشویی، توالت فرنگی، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی استفاده می شود ؛ پیشتر اشاره کردیم که برای ظرفشویی و روشویی که دو لوله آب سرد و گرم دارند دو شیر پیسوار و برای توالت فرنگی فقط یک شیر پیسوار نیاز می باشد .

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

 

در آخر ، از بهترین کارخانه های تولید شیرالات ، میتوان از شودر shouder ، نام برد . کارخانه شیرآلات شودر ، محصولات خودر را بابالاترین کیفیت و قیمت بسیار مناسب و خدمات پس از فروش عالی ، عرضه می نماید .

مسترسرام  mrceram فروشگاه مرکزی شودر در خیابان آیت اله کاشانی می باشد و شیرالات شودر را به تمام نقاط ایران در سریعترین زمان ممکن ، ارسال می نماید .

نصب حرفه ای و سریع شیرآلات شودر از جمله خدماتی است که فروشگاه مسترسرام به مشتریان عزیز ارائه می کند .کارشناسان مجرب مسترسرام درشورومی وسیع  از شیرالات روکار شودر و همچنین شیرالات توکار شودر ، آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند .

مسترسرام همچنین آماده همکاری با پروژه های بزرگ ساختمانی ، در کلیه شهرهای کشور جهت فروش شیرآلات شودر با مناسب ترین قیمت و بهترین خدمات است .

لازم به ذکر است که می توانید جهت بازسازی منزل و یا بازسازی سرویس بهداشتی و یا بازسازی آشپزخانه خود،  از کارشناسان بازسازی مسترسرام ، مشاوره بگیرید . دوستان عزیزی که قصد بازسازی ویلا در شمال کشور و یا اطراف تهران را دارند نیز می توانند از راهنماییهای تیم حرفه ای بازسازی مسترسرام ، بهره مند گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =