مقالات

پرلاتور شیرآلات چیست

پرلاتور شیرآلات چیست

 

 

 

در گذشته‌ ، اجزای شیرآلات فقط شامل سرپیچ و لوله آب می‌شد. این حالت ساده در شیرآلات قدیمی ، ضمن اینکه مصرف آب بالایی داشت ، موجب میگشت تا فشار آب براساس فشار موجود در لوله‌ها به قسمت‌های مختلف خانه انشعاب پیدا کند و  این امر موجب میشد که گاهی با فشار آب کم و گاهی با فشار بالای آب ، روبرو شویم و خب مسلما این مساله بسیار مشکل ساز بود .

اما در شیرآلاتی که جدیدا تولید می شوند ،جسمی با ظاهر توری، مشبک و با جنسی فلزی ، دقیقا در قسمت انتهای علم شیرآلات    وجود دارد . به این قسمت از شیرالات ، پرلاتور یا سرشیر کاهنده آب (faucet aerator) گفته می شود .

پرلاتور شیرالات ، با ادغام هوا با آب درون لوله، موجب کاهش در مصرف آب می‌گردد و همچنین موجب کنترل فشار آب نیز می گردد.
پرلاتور شیر ، در واقع جریان آب را نرم‌تر به سمت بیرون هدایت می‌کند و مصرف آب را به ۶ تا ۸ لیتر در دقیقه محدود کرده  و آن را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد.

 این ابزار به نحوی عمل می‌کند که آب را با استفاده از توری‌های مشبک شکل ، به شکل رشته‌ای در آورده و با هوا ترکیب می‌کند. این عمل باعث می‌شود تا آب در تمام قطر لوله به شکل کاملاً یکسان و منظم از آن خارج گردد .

اجزای پرلاتور شیر آلات

همان‌طور که قبلا گفتیم ، پرلاتور شیرالات ، اجزای بسیار ساده‌ای دارد ، اما می‌تواند در کاهش مصرف آب و همچنین کاهش هزینه های بالای قبض آب ، بسیار موثر باشد .

اجزای پرلاتور شیرآلات شامل موارد زیر است :

۱. واشر :

در بالاترین قسمت پرلاتور که با علم شیر در تماس می باشد ، یک عدد واشر از جنس پلاستیک نصب شده است تا در این قسمت شاهد نشتی و پاشش آب نباشیم و محکم در جای خود قرار بگیرد.

۲. محدود کننده جریان آب  : 

دومین قسمت از اجزای پرلاتور شیرآلات، محدود کننده جریان آب نام دارد و از جنس فلز و یا پلاستیک است . این قسمت باعث می شود تا آب پشت این صفحه در ابتدا جمع شود و با تنظیم فشار، آّب جریان یافته را به سمت بیرون منتقل نماید.

۳. فیلتر :

بخش بعدی اجزای پرلاتور ، فیلتر نامیده می‌شود و وظیفه جداسازی ناخالصی‌ها را بر عهده داشته و موجب شده تا آب گوارا را در اختیار داشته باشیم.

۴. ترکیب کننده : 

در این بخش ، یک قطعه فلزی داریم که در واقع  محدود کننده جریان و فیلتر در این بخش قرار گرفته‌اند و باعث شده تا قطعات بالایی به درستی سر جای خود قرار بگیرند.

۵. توری مشبک : 

در آخرین قسمت از اجزای پرلاتورشیرآلات که با چشم قابل مشاهده است،  یک توری فلزی مشبکی داریم که به عنوان آخرین فیلتر عمل می‌کند و با نصب این بخش پرلاتور ما تکمیل می‌گردد.

باتوجه به اطلاعاتی که در مورد پرلاتور شیرالات کسب نمودیم ، به اهمیت وجود آن در شیرآلات نیز پی برده ایم . یکی از بهترین کارخانجات تولید شیرآلات ، شودر shouder است که باکیفیت ترین پرلاتور را در محصولات خود استفاده می نماید .

مسترسرام نمایندگی شیرالات شودر در غرب تهران و در خیابان آیت اله کاشانی بادسترسی عالی می باشد . برای بازدید از شیرالات شودر و انتخاب راحت تر آن ، در شوروم وسیع مسترسرام در خدمت شما عزیزان هستیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + یک =