مقالات

چگونگی انتخاب شیرالات باکیفیت

چگونگی انتخاب شیرالات باکیفیت

 

اگر سوالهای زیر ، ذهن شما را به خود مشغول کرده ، ما در پاسخگویی به آنها به شما کمک می کنیم .

 

  • چرا باید شیرآلات باکیفیت بخریم ؟  چطور می‌شود شیرآلات استاندارد و باکیفیت را تشخیص دهیم ؟
شیرآلات از مهم‌ترین اجزای کاربردی هر ساختمان هستند و از لحاظ سلامت آب مصرفی و صرفه جویی در مصرف آب ، دوام و راحتی استفاده از آنها ، انتخاب برند باکیفیت و استاندارد ، اهمیت ویژه ای دارد .
اما همه ما در هنگام انتخاب شیرآلات با برندهای متنوع زیادی مواجه می‌شویم ؛  انتخاب شیرآلات استاندارد و باکیفیت از میان همه برندهای شیرآلات موجود در بازار ، بسیار سخت و گیج کننده است. پس در این مقاله باما همراه شوید تا برای انتخاب بهترین شیرآلات ، اطلاعات لازم را کسب کنید .

آلیاژهای بکار رفته در شیرالات

شیرآلات ، آلیاژی از جنس برنج و سرب دارند. مساله بسیار مهم و حائز اهمیت این است که سرب به کار رفته در شیرآلات نباید بیشتر از ۲.۵ درصد باشد ؛ و اگر سرب بیشتر از این مقدار استفاده شده باشد ،هم کیفیت این شیرآلات را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث پوسیدگی آن‌ها می‌شود و هم این سرب ، وارد آب مصرفی می شود و سلامتی اعضای خانواده را به خطر می‌اندازد.

همچنین در صورتی که سرب استفاده شده در شیرالات ، درصد بالایی داشته باشد علاوه بر آلوده کردن محیط و تغییر رنگ، بو و طعم آب، دوام بسیار پایینی دارد، خیلی زود می‌شکند و شیر آب غیرقابل استفاده می‌شود.

کارتریج شیرالات

 

 

به کمک کارتریج میتوان شیرآب را باز و بسته کرد و یک قطعه داخلی بسیار مهم در شیرآلات اهرمی است .
هنگام خرید شیرآلات با کیفیت ، دو مورد را در ارتباط با کاتریج در نظر بگیرید:

مورد نخست جنس کارتریج است. بهترین جنس کارتریج ، سرامیکی می باشد و دوام بسیار بالایی دارد ؛ مورد دوم اندازه کارتریج آن است؛ در مناطقی که فشار آب کم است، توصیه می شود که شیرآلات با کارتریج بزرگ‌تر انتخاب کنید .

آبکاری شیرآلات

 

 

آبکاری یا همان روکش بیرونی شیرآلات ،  نقش مهمی در زیبایی و دوام شیرآلات دارد . آبکاری شیرآلات از چند جنس و به چند روش صورت می گیرد .

 

کروم    : در آبکاری اکثر شیرآلات از روکش کروم استفاده می‌شود؛ روکش کروم در کنار دوام بالا به آسانی تمیز می‌شود. این روکش نقره‌ای رنگ و در برابر مواد شوینده نیز مقاوم است.

 

پوشش رنگ پودری الکترواستاتیک    : این نوع پوشش غیر فلزی با قطر بیشتر و دارای رنگ‌های مختلف است ؛ باتوجه به دکوراسیون منزلتان ، احتمالاً شیر آب را در رنگ مورد نظرتان می‌توانید بیابید. امروزه شیرآلات در رنگ‌های سفید و مشکی بسیار پرطرفدارند که در هر دو رنگ از این مدل آبکاری استفاده کرده اند.

آبکاری PVD

 

آبکاری pvd از جنس تیتانیوم است و در شرایط خلأ ایجاد می‌گردد ، این نوع از آبکاری بسیار بادوام و مقاوم می باشد و در برابر خط و خش و سایش و انواع آسیب‌های احتمالی به بدنه شیرآلات ، مقاومت بسیار بالایی دارد ؛ همچنین در رنگ‌های بسیار زیبایی مانند طلایی براق تولید می‌شود .

 

از انواع دیگر آبکاری شیرالات می‌توان به آبکاری از جنس مس و یا برنز اشاره کرد که هر کدام از آنها ویژگی‌های مثبت خود را دارند . برای مثال مس خاصیت ضد باکتریایی دارد و یا برنز علاوه بر کیفیت خوب قیمت مناسب‌تری نیز دارد.

پرلاتورشیرالات

 

پرلاتور قطعه‌ ایست که در خروجی شیر آب قرار می‌گیرد و آب خروجی از شیر را با هوا ترکیب می کند و جریان آب را نرم و یکنواخت می سازد . پرلاتور انواع مختلفی دارد اما پرلاتور کاهنده مصرف آب می‌تواند میزان آب مصرفی  را تا ۴۰ درصد کاهش دهد و از این طریق به راحتی میتوان میزان قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی نمود .

مشخصات ظاهری شیرآلات

ظاهر شیرآلات نیز دارای اهمیت می باشد . به عنوان مثال طراحی بدنه شیرالات در میزان رسوب‌گیری آن مؤثر است . یا اینکه ارتفاع علم شیر آب چقدر باید باشد بسته به کاربرد شیرآب و مکان استفاده آن دارد؛ این نکته را بدانیم که برای روشویی نمی‌شود از شیرهای خیلی بلند استفاده کرد ؛ از سوی دیگر در آشپزخانه بسته به نوع سینک و میزان دسترسی که برای تمیز کردن نیاز است باید از شیر متوسط تا بلند استفاده کرد؛ در صورتی که سینک کم عمق باشد ارتفاع بالا می‌تواند باعث پاشیده شدن آب به اطراف شود و یا اگر سینک سه لگن دارد، شیرالات با ارتفاع کم ممکن است که تمام سینک را هنگام شستشو پوشش ندهد.

 

نصب آسان و خدمات پس از فروش قوی و قیمت مناسب شیرآلات نیز اهمیت بسیار بالایی در انتخاب بهترین برند شیرالات دارد . کارخانه شیرالات شودر shouder  در تمامی مواردی که در بالا ذکرشد بهترین ها را در اختیار شما مشتری عزیز قرار می دهد و جزو بهترین کارخانجات تولیدی در ایران می باشد و بسیار شناخته شده است و اکثر سازنده های صاحب نام و پروژه های بزرگ ساختمانی ، برند شودر را انتخاب می کنند .

 

شیرآلات شودر علاوه بر ویژگی‌های منحصر به فرد هر مدل، همگی وجوه مشترکی دارند از جمله کارتریج سرامیکی مقاوم در برابر دما و فشار بالا، پرلاتور کاهنده مصرف آب، نصب سریع و آسان، کنترل کیفیت ۱۰۰%، دوام بالا و خدمات پس از فروش بسیار قوی به مدت ۶ سال از جمله این ویژگی‌ها می باشد .

مسترسرام فروشگاه مرکزی شودر و قویترین نمایندگی بزرگ شیرالات شودر میباشد که کارشناسان مجربی جهت پاسخگویی و راهنمایی به شما عزیزان دارد . خرید شیرالات شودر از مسترسرام ، بصورت حضوری و یا بصورت اینترنتی  امکان پذیر است و ارسال شیرالات شودر به تمامی نقاط کشور ، از جمله خدمات فروشگاه بزرگ مسترسرام می باشد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − پنج =